![]() |
Heu vingut només vosaltres? |
Com cada setmana, hem jugat a alguns jocs de taula i us explico...
La Trobada Setmanal: Mags, Tirans, Samurais i Valquíries en Acció!
Cada trobada setmanal és com un festival de mecàniques, estratègies i moments inoblidables. Aquesta vegada, ens vam submergir en mons fantàstics i estratègies malicioses, començant amb un descens a l'àrdua batalla cooperativa de Aeon's End i acabant amb circuits de tren a l’estil Lok'n'Roll. Però anem pas a pas.
Aeon's End: Les dues derrotes més glorioses de la setmana
Els Jordis (A i P), David i Jaume es van convertir en mags d’un altre nivell. Les bretxes es van obrir i la màgia va fluir, però no prou ràpidament com per salvar la ciutat. A la primera partida, ens vam enfrontar a un Ésser que semblava haver passat per una sessió intensiva de gimnàs oriental.
La René Lavand dels mags
Amb cada atac, el nostre enemic anava esborrant les
defenses i posant-nos contra les cordes. Jordi P va assumir el rol de tank
del grup, absorbint danys, mentre David intentava generar prou encantaments per
afeblir el rival. El problema? Ens va faltar coordinació al començament, i,
quan ens vam sincronitzar, ja era massa tard.
Abans de lluitar, cal anar de compres
A la segona ronda, amb un rival diferent però
igualment despietat, la sensació va ser similar. Jordi A va provar una
estratègia diferent, enfocant-se en adquirir cartes per millorar el mazo,
mentre tots intentàvem multiplicar l’efecte dels encanteris i mantenir control
de la ciutat. Però encara no vam aconseguir allargar la partida una mica, la
ciutat va caure de nou per un excés de torns seguits del nostre enemic...
No hi ha dolent sense sicaris
El millor? Ningú va perdre l’ànim. "A la tercera
va la vençuda", vam dir, mentre desàvem les cartes. Aquí s’hi tornarà, i
amb més foc als encanteris!
Aeon's End és un joc cooperatiu dissenyat per Kevin Riley i publicat per Action Phase Games i Indie Boards & Cards i SD Games. Destaquen les seves mecàniques de construcció de mazo sense barrejar i les estratègies d’equip per enfrontar-se a enemics poderosos.
Tiranos del Underdark: Jaume dm, el senyor de les ombres
Quan Nacor, Miguel Àngel, Jaume dm i Pere es van asseure per conquerir la Sub-obscuritat, l’ambient es va carregar de tensió. Aquest joc de construcció de mazo i control de territori no és per als dèbils. Des del principi, Jaume dm va demostrar que no venia a jugar: el domini territorial es va convertir en la seva especialitat, i abans que cap dels altres pogués reaccionar, ja tenia el control de diverses ciutats subterrànies.
Espiar i conquerir
Tots van provar l’estratègia basada en l’espionatge, i
van aconseguir plantar algunes trampes, es van utilitzar cartes de
"reclutament" per solidificar encara més les seves posicions.
"Un veritable tirà sap quan fer-se amic dels assassins", va comentar
Jaume amb un somriure malèvol.
Algú pot encendre els llums, si us plau?
Pere, Miguel Ángel i Nacor, mentrestant, lluitaven per
la victòria, intentant construir una estratègia a llarg termini basada en
cartes d'influència, o una estratègia agressiva. Malauradament, cap dels tres
va poder superar la magnitud del domini de Jaume, que es va endur la victòria
amb una combinació de punts de territori i aliats de gran valor.
Tiranos del Underdark és una creació de Peter Lee,
Rodney Thompson i Andrew Veen. El joc està publicat per Gale Force Nine i
Wizards of the Coast, i combina mecàniques de construcció de mazo amb control
de territori.
Viajeros de las Tierras del Sur: L’àrt de viatjar amb estil
Amb tan sols dos jugadors, aquest joc de gestió de recursos i optimització es va convertir en un duel d'estratègies entre José Luis i Carlos. Els viatgers havien de recórrer terres plenes de possibilitats, recollint recursos i completant rutes per aconseguir punts de victòria.
Guia del rodamons
Des del primer moment, José Luis va mostrar la seva
destresa en planificar rutes eficients. "Això és com una cursa", va
dir, mentre Carlos es posava al dia ràpidament. La victòria va ser per en Jose
Luis per pocs punts, i Carlos va prendre nota: "La propera vegada, jo seré
el viatger estrella".
Viajeros de las Tierras del Sur és obra de Shem Phillips i està publicat per Garphill Games i Primigenio. Destaca pel seu equilibri entre estratègia i execució tàctica.
Valkirias: La batalla de les guerreres celestials
Amb Jordi A, Jordi P, David i Jaume J a la taula, Valkirias va transformar l'espai en un camp de batalla nórdic.
![]() |
Girl Power |
Les jugades es van centrar en combinar percepció espacial amb estratègia a llarg termini. Jordi P, amb una sorprenent intuïció, va traçar un camí que el va portar a la victòria.
Situació i control
Després de les batalles, quan la pols es va aclarir,
Jordi P es va endur el títol de millor estratega. La seva capacitat per
anticipar-se als moviments dels altres va ser clau, consolidant-lo com el
guanyador indiscutible.
Les 4 valquiries de l'apocalipsi
atacar, però estratègicament.
Valkirias és un joc dissenyat per César Gómez Bernardino i Paz Navarro Moreno i publicat per Tranjis Games. Les seves mecàniques inclouen control de territori i gestió estratègica en un entorn mitològic.
Lok'n'Roll: Caos ferroviari divertit
Finalment, Nacor, Jaume i Pere es van embarcar en l’aventura de dissenyar circuits de trens. En aquest joc de col·locació de peces i optimització d'espais, cada moviment comptava. Al final, Nacor es va endur la victòria gràcies a la seva combinació d’estratègia i precisió.
![]() |
Últim avís: Passatgers al tren! |
Lok'n'Roll, també publicat per Tranjis Games, és una creació de Michiel de Wit. Aquest joc brilla per les seves mecàniques de col·locació de peces i optimització espacial, ideals per a sessions ràpides i plenes de diversió.
Harakiri: Honor i aventures al Japó feudal
Si alguna vegada t’has preguntat com seria viure al Japó feudal amb un toc d’imaginació èpica, Harakiri té la resposta: intens.
Aquí som herois lluitant contra forces malignes que semblen no tenir fi, en un joc que combina gestió d’accions amb combat tàctic. L’equilibri entre preparar-se al mapa de la regió i enfrontar-se als enemics al tauler de combat és la clau per sobreviure.
No podem controlar tot el territori...
Aquesta vegada ens vam concentrar a trobar objectes llegendaris i relíquies èpiques per augmentar i maximitzar les nostres habilitats. Es preveu un enfrontament dramàtic en els pròxims dies d'aquesta emocionant campanya.
...però podem intentar-ho Que el Ronin invident porti una làmpada encesa és humor negre...
Cada partida va ser una història en si mateixa, plena de decisions crítices, tensions i riures. Aquesta és la màgia de les trobades setmanals: cada joc és un nou univers per explorar, i cada jugador, un personatge irrepetible dins d'aquesta aventura compartida.
Que no desaparegui el vostre esperit lúdic!
Homedeneu
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada