diumenge, 16 de març del 2025

Q52: Monumental, Cuzco, Ironwood, That Time You Killed Me, Chants of the Old Ones, Pagan, Trio


Com cada setmana, hem jugat a alguns jocs de taula i us explico...
 
Les millors trobades de jocs de taula tenen aquell ingredient especial que fa que el temps passi volant entre estratègies enginyoses, aliances que es trenquen al mínim indici de perill i moments d’aquells que es recordaran durant anys. En aquesta ocasió, la nostra sessió va tenir de tot: civilitzacions en pugna, traïcions, màgia ancestral i fins i tot viatges en el temps. Preparats per reviure una jornada de joc èpica?
 

Monumental

La trobada va començar amb una disputa èpica entre els imperis Grecoromà (Jaume dM), Xinès (Nacor) i Viking (Jaume J) en aquest títol de construcció de civilitzacions que combina gestió de cartes, exploració i combat. En aquest joc 4x, al llarg de tres eres, cadascun havia de demostrar que la seva nació era la més grandiosa, expandint-se, construint meravelles i refinant la seva cultura.

 

La primera era va començar amb un creixement sostingut i un aparent equilibri. Els jugadors es van centrar a desenvolupar les seves cartes, reclutar herois i conquerir territoris en mans de bàrbars. Els vikings, sempre fidels a la seva reputació, es van topar amb un Kraken, que van decidir rostir per sopar en lloc de deixar-lo dominar els mars.

Quan les fronteres van començar a tocar-se, la tensió va pujar. Els xinesos i els vikings van arribar a un acord tàcit per eliminar els grecoromans, però aquests, amb una estratègia defensiva impecable, van resistir més del previst.

 


Quan semblava que la lluita quedava en taules, els xinesos van recordar que la paraula escrita és poderosa, però encara més si està escrita en un pacte que no tens intenció de complir. La seva traïció final els va donar la victòria. Al final, tots vam estar d’acord que algunes cartes com la de “Juana de Arco” eren massa poderoses, però com que estaven a l’abast de tothom, la partida va ser igualment disputada.

Mecànica principal: Construcció de civilitzacions i gestió de cartes, Jugadors: 1-4, Duració estimada: 90-120 minuts.

 

Cuzco

Aquest joc, que dona una nova temàtica a les mecàniques del Bora Bora de Feld, va veure enfrontar-se Albert, Jose Luis, Hèctor i Carles en una partida d’optimització d’accions i planificació a llarg termini. Cada jugador va haver d’aconseguir recursos, gestionar la seva tribu i construir temples per assolir el control religiós i polític de la regió.

 

Hèctor va portar un ritme constant que el va dur a la victòria, mentre que Albert li anava trepitjant els talons. Carles es va defensar bé, però no va aconseguir destronar els dos primers. Mentrestant, Jose Luis va jugar amb la seva estratègia habitual, una posició sòlida que no el va portar a la glòria, però tampoc al desastre. A 4 jugadors, oblideu-vos de la durada de 90 minuts.

 


Mecànica principal: Col·locació de treballadors i control de territori, Jugadors: 2-4, Duració estimada: 60-90 minuts.


Ironwood

En aquest duel intens entre Jordi (Ferrojats) i Jose Maria (Boscerrants), es va posar de manifest la gran asimetria d’Ironwood. Mentre els Boscerrants intentaven recuperar el poder dels tòtems, els Ferrojats treballaven incansablement per construir les seves forges i dominar la regió.

 


L’inici va ser frenètic: un combat ràpid va revelar un tòtem en una ciutat i els Boscerrants van actuar de pressa per recuperar-lo abans que es debilités. La partida va començar amb l’accelerador trepitjat. Un combat va deixar a la vista una ciutat  i els Boscerrants van descobrir un tòtem allà, i en el següent torn van aconseguir recuperar-lo abans que es debilités. Els Ferrojats es van fen forts a les muntanyes exteriors i van cimentar dues vegades i van esperar que la seva tuneladora arribés a la capital per descarregar tots els cristalls.

 

Així va transcorre la partida on tots dos tenien dos del tres objectius complerts i a un torn d'assolir la victòria. En Jose María va descobrir el seu últim tòtem i en Jordi va fer servir tota la força dels seus gòlems i va neutralitzar la fugida del tòtem. 


En Jose María veient que no podria guanyar en aquest torn, va atacar la capital per robar cristalls, així en Jordi no tindria prou recursos per construir l'ultima forja, però uns moviments de la tuneladora gratuïts van fer que obtingués cristalls suficients per emportar-se la victòria. Una partida que va mantenir la tensió fins a l’últim segon!

Mecànica principal: Control de territori i gestió d’accions asimètriques, Jugadors: 2, Duració estimada: 60-90 minuts.


That Time You Killed Me

That Time You Kill Me es un joc asimètric que a simple vista pot semblar uns escacs però que et deixaran fregit el cervell. En tres taulells que representen una línia temporal convergeixen passat, present i futur. L'objectiu: que el rival no tingui presencia en dues lineals temporal a l'hora, empenyent-lo fora del espai temporal o creant una paradoxa. Pot la mateixa entitat ocupar el mateix espai? En aquest jo no.

 

Aquest duel entre viatgers del temps va enfrontar Jordi i Jose Maria en un joc abstracte i cerebral, on cal mantenir la presència en diverses línies temporals mentre es manipula el tauler per eliminar el rival.

 

La partida va ser un autèntic maldecap temporal, amb jugadors intentant predir moviments futurs mentre es movien entre el passat, el present i el futur. Jordi va culminar la seva victòria amb una maniobra magistral: un salt quàntic del futur al passat que va deixar Jose Maria sense escapatòria.

Mecànica principal: Jocs abstractes i manipulació temporal, Jugadors: 2, Duració estimada: 30-45 minuts.

Chants of the Old Ones

Jordi, Víctor i Alberto van acabar la jornada amb aquest joc de cartes lleuger però immersiu, ple de temàtica lovecraftiana. Els jugadors havien d’invocar els Primigenis abans que el temps s’acabés, combinant cartes amb efectes estranys i situacions inesperades.

Mecànica principal: Gestió de mà i cartes amb efectes, Jugadors: 2-4, Duració estimada: 30-45 minuts.

Pagan

Un duel de deducció i engany entre Jordi i Víctor, en el qual un dels dos interpretava la bruixa i l’altre el caçador. Els moviments subtils i la gestió intel·ligent dels recursos van marcar aquesta partida, on la informació oculta es convertia en una eina letal.

Mecànica principal: Deducció i informació oculta, Jugadors: 2, Duració estimada: 30-60 minuts.

Trio

Per acabar, un divertit joc de cartes on Nacor, Jose Luis, Albert, Hèctor i Jaume van posar a prova la seva capacitat de memòria i deducció en una partida ràpida i plena de rialles. Un joc amb només dues regles, i que semblava que ningú era capaç de recordar, però que ens va fer acabar la nit amb riures i bon rotllo.

 

Mecànica principal: Deducció i col·lecció de cartes, Jugadors: 3-6, Duració estimada: 15-30 minuts.

Amb això donem per tancada una altra sessió de jocs de taula que ens ha deixat moments memorables, traïcions inesperades i victòries ajustades. Si alguna cosa ens ensenyen aquestes trobades és que no hi ha res com un bon joc per passar una gran estona. Fins la propera partida!

 

Que no desaparegui el vostre esperit lúdic!

Homedeneu

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada